Trening DBT-A dla dzieci i młodzieży
Sprawdź również:
Jeśli masz dodatkowe pytania dotyczące tego warsztatu, skontaktuj się z nami:
+48 508 550 660
centrumharmonja@gmail.com
Pn. - Pt. 10:00 - 20:00
Szczegóły:
TRENING DBT-A (stacjonarnie) dla młodzieży od 13 r.ż.
TRENING DBT-A (online) dla młodzieży od 13 r.ż.
LETNIA SZKOŁA EMOCJI DBT-A
(edycja wakacyjna)
Warunkiem uczestnictwa w treningu jest uczęszczanie przez nastolatka na terapię indywidualną. Jeśli nie jest w terapii to prosimy o kontakt z rejestracją, postaramy się znaleźć termin.
Ilość miejsc ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń.
Gwarancją miejsca na warsztacie jest wpłata zaliczki w wysokości 240 zł.
Osoby nie będące pacjentami Centrum HarmonJa zapraszamy na wstępną konsultację psychologiczną kwalifikującą do treningu, podczas której zostanie przeprowadzony wywiad kliniczny oraz przygotowane zostaną zalecenia dalszego postępowania.
Zainteresował Cię ten warsztat?
Wypełnij formularz zgłoszeniowy:
Dedykowany młodzieży i ich rodzicom, trening umiejętności DBT-A jest nieodłączną częścią dialektycznej terapii behawioralnej: terapii indywidualnej, treningu grupowego i coachingu telefonicznego.
Wymogiem do wzięcia udziału w treningu DBT-A jest uczęszczanie przez dziecko na swoją terapię indywidualną w nurcie DBT lub CBT.
Dla kogo jest trening DBT-A?
Trening DBT-Adolescents, czyli dialetyczno-behawioralna terapia dla młodzieży, jest przeznaczony głównie dla nastolatków, którzy doświadczają dysregulacji emocji, są w kryzysie samobójczym lub samookaleczają się.
Trening ten jest skierowany do nastolatków z osobowością kształtującą się w kierunku borderline, w przebiegu takich zaburzeń, jak. zaburzenie afektywne dwubiegunowe (CHAD), ADHD, przebiegu depresji, zaburzeń odżywiania oraz dla nastolatków samookaleczających się oraz w kryzysie samobójczym.
Celem treningu DBT-Adolescents jest pomóc młodzieży w radzeniu sobie ze swoimi trudnościami poprzez naukę umiejętności takich, jak:
W proces włączany jest również rodzic.
Włączenie rodzica do treningu DBT-Adolescents pomaga w utrzymywaniu spójności między terapią a codziennym funkcjonowaniem domowym. Rodzice mogą wspierać i wzmacniać umiejętności, które młodzież uczy się na sesjach terapeutycznych, poprzez naukę własną tych umiejętności.
Rodzice mogą uczyć się strategii radzenia sobie z własnymi emocjami i uczyć się reakcji na trudne sytuacje i doświadczenia dziecka, co może prowadzić do bardziej zdrowych interakcji rodzinnych i lepszego zrozumienia potrzeb swojego dziecka.
Włączenie rodziców do treningu DBT-Adolescents ma na celu zwiększenie skuteczności terapii poprzez zintegrowane podejście, które uwzględnia zarówno potrzeby dzieci i całej rodziny.
W Centrum HarmonJa cyklicznie organizowany jest trening DBT-A w 2 formach:
stacjonarnej w roku szkolnym,
stacjonarnej w okresie wakacji (Letnia Szkoła Emocji DBT-A).
Trening DBT-A stacjonarny w roku szkolnym składa się z 16 spotkań (nastolatek i rodzic).
Letnia Szkoła Emocji - intensywny trening DBT-A we wakacje to 16 spotkań 4 razy w tygodniu dla nastolatków oraz 4 spotkania raz w tygodniu gratis dla samych rodziców.
Program treningów DBT-A obejmuje 4 moduły.
Główne tematy przerabiane podczas modułów:
Umiejętności interpersonalne:
nauka osiągania swoich celów w relacjach przy jednoczesnym podtrzymywaniu więzi i poszanowaniu swoich i innych granic,
nauka podążania drogą środkową: szukanie balansu pomiędzy zmianą a akceptacją relacji
nauka dostrzegania skrajnych punktów widzenia, emocji i działań przy jednoczesnym nabywaniu umiejętności redukowania ich
nauka elastyczności potrzebna w rozwiązywaniu rodzinnych konfliktów oraz skutecznym wpływaniu na zachowania innych
Umiejętności związane z regulacją emocji:
zminimalizowanie emocjonalnego cierpienia,
psychoedukacja na temat emocji i ich regulacji, ale też rozumienia ich funkcji i wyrażania ich w kontrolowany sposób
Umiejętności związane z tolerancją dolegliwości psychicznych:
nauka umiejętności, które pomogą przetrwać kryzysy emocjonalne na co dzień
nauka akceptacji kryzysu psychicznego
Umiejętności związane z podążaniem drogą środkową:
nauka akceptacji przeciwstawnych doświadczeń i stanów emocjonalnych poprzez naukę myślenia dialektycznego i radykalnej akceptacji
Wszystkie 4 moduły są przeplatane nauką umiejętności uważności, której celem jest:
większe panowanie nad swoim umysłem - czyli pogłębienie zdolności do skupiania uwagi, ale też nauka zdolności do odrywania się od swoich myśli i wyobrażeń,
doświadczanie rzeczywistości takiej, jaka jest, czyli bycie obecnym tu i teraz.
----------
Wszyscy specjaliści w HarmonJa są LGBTQ+ FRIENDLY
Osoby z mniejszości spotkają się z należnym szacunkiem i odpowiednim traktowaniem podczas warsztatów, a ich potrzeby dotyczące komfortu i poczucia bezpieczeństwa zostaną uwzględnione
Zapisz się do naszego newslettera, by otrzymywać informacje o nowych warsztatach, treningach i kursach oraz darmowych wydarzeniach w Centrum HarmonJa.
Gdynia
Aleja Zwycięstwa 250
Gdańsk
Politechniczna 9/7
Centrum Zdrowia Psychicznego HarmonJa Magdalena Skuza-Singh i Jacek Stasiuk spółka cywilna z siedzibą w Gdańsku (80-288), przy ul. Politechnicznej 9/7. Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści oraz zdjęć zabronione. Obowiązek informacyjny przed wyrażeniem zgód na przetwarzanie danych (zobacz)
Realizacja: Plutowski.pl
Centrum
Znajdź nas na